חוות דעת עלינו

איך לתכנן מדרגות מתקפלות לעליית גג

עליית גג היא פתרון נהדר לבתים בהם חסרים מקומות אחסון, או שנדרש לדייריהם חלל נוסף לעבודה, פנאי ותחביבים. עם זאת, לא כל עליית גג היא קלה לגישה – לעיתים מדובר אף באתגר. התקנה של מדרגות מתקפלות לעליית גג יכולה להיות פתרון נוח. חשוב כמובן לעצב את המדרגות בצורה נכונה כדי להבטיח את בטיחותן ויעילותן. במאמר זה נבדוק את הגורמים המרכזיים שיש לקחת בחשבון בעת עיצוב המדרגות ובכך נוכל לדעת איך לתכנן מדרגות מתקפלות לעליית גג

הבטיחות קודמת לכל

כולם מכירים את האמרה הידועה שהבטיחות קודמת להכל ולא תמיד אנחנו לוקחים אותה ברצינות, אבל כשחושבים על איך לתכנן מדרגות מתקפלות לעליית גג חשוב לשקול בכובד ראש את נושא הבטיחות. מדרגות מתקפלות לעליית גג חייבות להיות יציבות, נוחות מאוד לשימוש, עם מעקה לתמיכה של הידיים וכדומה. חשוב גם שהן יהיו עשויות מחומרים שיצליחו למנוע נפילות והחלקות למיניהן. על כן בעת תכנון של מדרגות אלה – חישבו כל הזמן על האם הייתם נותנים לילדים לעלות עליהן. אם התשובה היא לא- כדאי לשנות משהו ולהתחיל לתכנן מחדש.

גודל המדרגות

כשחושבים על איך לתכנן מדרגות מתקפלות לעליית גג, חשוב לוודא את המידות המדוייקות של כל מדרגה, של הגרם עצמו וכדומה. יש למדוד את הפתח הקיים לעליית הגג לאורך ולרוחב ולהתאים את המדרגות למידות אלה בדיוק. שימו לב גם שכל שלב במדרגות צריך להיות רחב מספיק בכדי לאפשר לרגליים להיעמד עליו בנוחות. מדרגות צרות מדי לא יאפשרו את התמיכה הנדרשת.

עיצוב מדרגות מתקפלות לעליית גג

עיצוב של מדרגות מתקפלות לעליית גג הוא לא רק עניין אסתטי אלא גם בטיחותי. כמובן שכדאי לבחור בצבעים שאתם מתחברים אליהם ובעיצוב כללי שנראה טוב בעין, אבל יותר חשוב לבחור בחומרים עמידים, עם מרקם נוח לעמידה ועם בסיס יציב. מומלץ להשתמש בחומרים כמו עץ ומתכת שנועדו להישמר לאורך זמן ולעמוד בפני פגעים כאלה ואחרים. דבר זה לא רק יבטיח לכם מדרגות יציבות אלא גם מדרגות שידרשו פחות תחזוקה ויישמרו במצבם הראשוני למשך זמן רב.

איך לתכנן מדרגות מתקפלות לעליית גג

מעקה למדרגות

כדי לשמור על הבטיחות מומלץ מאוד להוסיף מעקה למדרגות המתקפלות שלכם. המעקה יכול לספק תמיכה ויציבות, מה שלא רק שומר על הבטיחות אלא גם מקל על העלייה במדרגות. חשוב לוודא שהמעקה מחובר בצורה מאובטחת אל המדרגות שלכם.

מנגנון הקיפול

כשאתם חושבים על איך לתכנן מדרגות מתקפלות לעליית גג, אחד הדברים שיש לקחת בחשבון הוא מנגנון הקיפול עצמו. צריך שהמנגנון יהיה קל לשימוש ושיהיה ניתן יהיה לפתוח ולסגור אותו בצורה בטוחה ופשוטה. חשוב לוודא גם שמנגנון הקיפול מסתדר עם המדרגות עצמן- הן צריכות להיות קלות בכדי לאפשר להן להתקפל ולהיסגר בלי לתפוס המון מקום.

עלות ותקציב

בעת חשיבה על איך לתכנן מדרגות מתקפלות לעליית גג אי אפשר להימלט מתכנון כספי ותקציבי של האלמנט הזה. מחיר מדרגות מתקפלות לעליית גג יכול לנוע בין כמה מאות לכמה אלפי שקלים, וזה תלוי כמובן בחומרים ובעיצוב של המדרגות. שימו לב שמדרגות זולות מדי כנראה לא יספקו לכם את הבטיחות, היציבות והנוחות הנדרשת- ועל כן אתם חייבים להשקיע כסף בכדי שהמדרגות יענו על הצרכים שלכם. עם זאת, יש כל מיני אלמנטים שיכולים להוזיל את עלות המדרגות ועל כן יש לעשות את כל ההחלטות בשיקול דעת.

לסיכום

כשאתם מגיעים למחשבה של איך לתכנן מדרגות מתקפלות לעליית גג, יש מספר דברים שחשוב לקחת בחשבון כדי שהם יתאימו לבית שלכם ולצרכים שלכם.

העגלה שלי
סגור נראה לאחרונה
קטגוריות