חוות דעת עלינו

טיפים לתחזוקת דקים בבית

דקים הם תוספת יפה, נוחה ויעילה לכל בית. הם מייצרים מרחב נעים לבילוי, פנאי ומנוחה בשטח שבחוץ. עם זאת, ללא תחזוקה מתאימה, דקים יכולים לדהות, להיסדק ואף להישבר – דבר שמונע מהם להיות בטוחים ואסתטיים. תחזוקת דק יכולה להיות פשוטה יחסית, אך היא עדיין דורשת תשומת לב וטיפול קבוע. במאמר זה נסקור את הצעדים בהם יש לנקוט כדי לשמור על הדק שלכם במיטבו במשך שנים רבות

ניקיון עקבי וקבוע

הדבר הבסיסי שיש לעשות בשביל לשמור על תחזוקת הדקים בבית שלכם הוא טאטוא קבוע של האיזור ושטיפה שלו. זאת יש לבצע כדי לנקות אותו מפסולת, אבק וכל דבר נוסף. כך אתם יכולים לשמור על מראה נקי וגם למנוע מפסולת להידבק אליו ולחלחל פנימה. כדי לנקות דקים מומלץ להשתמש בחומרי ניקיון ייעודיים. מבחינת טאטוא כמובן ניתן להשתמש במטאטא רגיל, אך בעת שטיפה יש להשתמש בחומר ניקוי שמיועד למשטחי עץ. חומר ניקוי זה הוא עדין יותר וישמור על הדק טוב יותר. השתמשו במעט מחומר זה ובמים כדי לשטוף את הדק. וודאו ששטפתם את כל החומר ממנו בסוף התהליך. לאחר מכן חכו שהדק יתייבש ותוכלו להשתמש בו מיד לאחר מכן.

טאטוא מומלץ לעשות אחת לכמה ימים בעוד שטיפה ניתן לבצע אחת לשבוע-שבועיים.

דקים

הגנה על הדק מפני מזג האוויר

מאחר ודקים נמצאים מחוץ לבית, הם יכולים להיות מועדים לפגיעה של שלל תופעות מזג האוויר. אם זה גשם, רוח ושלג בחורף או שמש ישירה בקיץ- מומלץ להגן על דקים מפניהם. כדי לעשות זאת יש כמה דרכים.

קודם כל, מומלץ שמעל לדק תתקינו גג כלשהו. דבר זה יעזור לכם לאורך כל ימות השנה. כדי למנוע מרטיבות להצטבר בדק- דבר שיכול להוביל לריח לא נעים, עובש ופגיעה בחומרים עצמם- ניתן למרוח חומר דוחה מים אחת לתקופה. דבר זה יעזור לכם למנוע סדקים, שינוי צבע וכדומה. בנוסף, אם אתם רואים שהעץ דהה בעקבות שמש ישירה- ניתן לצבוע אותו כדי לחדש את הצבע אחת לתקופה. ניתן לעשות זאת לבד עם צבעים שמתאימים לעץ או לקרוא לאיש מקצוע.

תיקון נזקים באופן מיידי

אם אתם מבחינים בסדקים, חורים או כל נזק אחר על הדק שלכם- מומלץ לפעול כדי לתקן אותם בהקדם האפשרי. דבר זה ימנע התדרדרות של המצב ופגיעה ארוכת טווח. אתם יכולים לשייף עם נייר זכוכית כל חספוס בו אתם מרגישים, למלא בחומרי איטום ייעודיים כל סדק וחור וכדומה. אם אחת מקורות העץ נשברת- פנו לאיש מקצוע כדי שיתקין אחת אחרת במקומה. דבר זה יכול להיות מסוכן מאוד לבטיחות שלכם, במיוחד אם יש ילדים בבית!

בדיקה תקופתית

מומלץ אחת לתקופה לבדוק דק לעומק ולחפש סימנים של רטיבות, ריקבון, סדקים ועוד. לא תמיד ניתן להבחין בהם בצפייה רגילה ועל כן מומלץ להתבונן בדק באופן מעמיק. ניתן לעשות זאת לבד או לקרוא לאיש מקצוע בתחום.

התנהלות יומיומית

אמנם דק נועד לספק מרחב בילוי והנאה, אך מומלץ לא להסתובב בהם עם חומרים שעלולים להישפך, לא להפיל עליהם משקל גדול מדי ולהתייחס אליהם בכבוד הראוי. דבר זה יעזור לכם לשמור על הדק שלכם שלם, בטוח ויפה לתקופה ארוכה.

לסיכום

תחזוקת דקים בבית היא חיונית כדי לשמור עליהם תקינים, אסתטיים ובטוחים לשימוש. ניקיון שוטף, הגנה מפני מזג אוויר, תיקונים ועוד- כל אלה הם דברים שחשוב לבצע אחת לתקופה, ובאמצעותם תוכלו להבטיח שהדק יישאר במצב מצוין לאורך זמן.

העגלה שלי
סגור נראה לאחרונה
קטגוריות