חוות דעת עלינו

בחירת צבע לעץ באופן נכון

בחירת צבע לעץ באופן נכון

דקים, פרגולות, ספסלים, פינות ישיבה וכיסאות עץ – במקרים רבים אנחנו יכולים למצוא את עצמנו זקוקים לצביעה של רהיט, חפץ, פריט או משטח מסוים שעשוי מעץ ונצטרך לצבוע עם צבע לעץ. צביעה מעץ היא לא כמו צביעה על דף נייר. טעויות בתהליך הצביעה יכולות לפגוע בפריט אותו אנחנו צובעים, בין אם מדובר על פגיעה בנראות או פגיעה בחומר. איך צובעים עץ? כיצד לבחור את הצבע לעץ? עם איזה כלי לעשות את זה? תשובות לאלו ועוד, במאמר הבא.

צביעת עץ

צביעת עץ היא לא תהליך כל כך מורכב, אבל צריך להבין עקרונות מסוימים לפני שניגשים למלאכה. לפני שאתם ניגשים לצבוע באמצעות צבע לעץ פריט מסוים, אתם צריכים להבין האם מדובר על עץ ישן או עץ חדש. עץ חדש לא מומלץ לצבוע כל כך מהר. עצים שרק אתה עברו תהליך ניסור, מגיעים עם שכבה אטומה שעלולה להפריע כאשר משתמשים בצבע. מומלץ לחכות כחצי שנה לפני שמצמידים מברשת עם צבע לעץ חדש.
הצביעה של עץ ישן היא שונה ודורשת הכנה אחרת. אם אתם צובעים כבר על עץ שצבעו עליו עם צבע לעץ בעבר, תצטרכו להסיר את הצבע עם חומר שמתאים להסרת צבע עץ. לאחר ההסרה, תצטרכו לוודא שאין שקעים או חריצים כלשהם, שגם בהם יש לטפל לפני שניגשים אל צבע לעץ. לאחר כל אלו, ולאחר שהעץ נקי, ניתן לצבוע אותו באמצעות צבע. מומלץ לשים לב להוראות היצרן, שיכול לכלול הוראות שייחודיות לצבע בו אתם משתמשים.

☑️ שירותי ייעוץ וליווי זמינים בשבילכם תמיד.
☑️ ניסיון מוכח של 27 שנים בתחום העץ!
☑️ מחירים אטרקטיבים ללא תחרות
☑️ זמינות גבוה לכל לקוח.
☑️ יחס אישי לכל לקוח.
☑️ תמיד פה בשבילכם לכל עזרה או שאלה
☑️ לקבלת ייעוץ ללא כל התחייבות התקשרו עוד היום:
072-3712551

בחירת צבע לעץ באופן נכון

על בסיס שמן או על בסיס מים?

ישנם כמה סוגי צבעים לעץ, שאפשר לראות באתר בית לעץ. ניתן לחלק את סוגי הצבעים לשניים: צבעים המבוססים על שמן וצבעים המבוססים על מים. יש כמה הבדלים בין צבע שמבוסס על שמן ולבין צבע לעץ שמבוסס על מים, כך שכדאי להכיר אותם על מנת שהצביעה תהיה אידיאלית עבורכם.
צבע עץ על בסיס שמן הוא צבע “עבה” יותר, כך שהוא מתייבש בצורה איטית יותר. הדבר יעיל מאוד כשרוצים לצבוע משטחים גדולים, כמו דקים. בנוסף, הוא מצריך פחות שכבות בתהליך הצביעה. צבע על בסיס מים מנגד, מעניק מראה אטום יותר לעץ, מה שיכול לסייע במקרים בהם יש שריטות ושקעים. צבע לעץ על בסיס מים קל יותר לעבודה מבחינת ניקיון וריח.

גימורים שונים

כשבוחרים צבע לעץ, יש שלושה גימורים שונים: גימור שקוף, גימור אטום וגימור חצי שקוף. גם כאן יש שיקולים שונים שצריך לעשות. גימור אטום יעיל כאשר הצבע של העץ לא יפה בעינכם וכאשר יש פגמים שרוצים להסתיר באמצעות צביעה.
גימור חצי שקוף גם יכול להסתיר פגמים, אך בצורה פחות טובה. הוא שומר על איכות העץ, כך שאם יש פגמים קטנים על העץ שלכם, כמו שריטות, מוטב להשתמש בו. גימור שקוף הוא הגימור היעיל ביותר כאשר אתם מרוצים מהטקסטורה של העץ.

בחירת כלי עבודה

ישנם כמה כלים שונים שניתן לבצע איתם את הצביעה. מברשת היא הכלי הקלאסי ביותר והיא מתאימה לחפצים קטנים שרוצים לצבוע. אם אתם מעוניינים לצבוע משטח גדול יותר, מוטב שתבחרו ברולר, מפאת נוחות.

להגן על הצבע

צבע לעץ אמור להעניק לעץ מראה טוב יותר, אך זאת האחריות שלכם לאפשר לאותו צבע לעשות את העבודה שלו. תצטרכו למרוח על שכבת הצבע שהתייבשה לכה, שתמנע פגיעה בצבע. הצבע עשוי לדהות או להתקלף, ולכן משתמשים בלכה. הלכה מונעת את זה ומאפשרת לכם להנות מכל צבע שבחרתם לעץ.

העגלה שלי
סגור נראה לאחרונה
קטגוריות