חוות דעת עלינו

הכל על דקים

הכל על דקים

אם יש לכם בית צמוד קרקע, אתם יכולים לנצל את היתרונות של הבית הזה וליהנות מאחד המשטחים הכי כיפיים שיש – דק. דק הוא משטח שעשוי מחומרים שונים, שניתן להתקין אותם בחצרות וגינות בבתים פרטיים שצמודים לקרקע, ובכללי בשטחים שנמצאים מחוץ לבית. התקנת דק יכולה להוסיף משמעותית לנראות של ביתכם, ולהפוך את החצר שלכם למעוצבת. במאמר הבא נסקור סוגים שונים ונבין איך בוחרים אותם.

איזה דקים יש?

יש המון סוגים של דקים, אבל אנחנו נציג לכם כמה מהם.

דק מעץ

ישנם כמה סוגים שונים של דקים. הבחירה של כל דק צריכה להיות לפי ההתאמה לחצר או לגינה שלכם. אין דק שטוב יותר או טוב פחות. כל סוג מסוים של דק מתאפיין בתכונות שונות. הבנה של אותן תכונות תאפשר לכם לבחור את הדק המתאים ביותר. אחד מסוגי הדק הוא סוג דק שעשוי מעץ. דקים אלו נחשבים לפופולאריים מאוד. היתרון העיקרי של דקים מעץ היא האותנטיות של הדקים הללו, שעשויים מעץ אמיתי.

☑️ שירותי ייעוץ וליווי זמינים בשבילכם תמיד.
☑️ ניסיון מוכח של 27 שנים בתחום העץ!
☑️ מחירים אטרקטיבים ללא תחרות
☑️ זמינות גבוה לכל לקוח.
☑️ יחס אישי לכל לקוח.
☑️ תמיד פה בשבילכם לכל עזרה או שאלה
☑️ לקבלת ייעוץ ללא כל התחייבות התקשרו עוד היום:
072-3712551

הכל על דקים

דק מעץ עשוי לרוב מעצי איפאה, עצים חזקים וקשה מאוד. מדובר בעץ שלא צריך לחטא אותו, שנחשב לסוג היקר יותר והאיכותי יותר. ישנם דקים העשויים מעץ אורן, עץ שהוא הרבה יותר פשוט בתור חומר גלם ולכן דקים שעשויים ממנו זולים יותר. המראה שלו לא נחשב למיוחד יותר מדי, בניגוד למראה של עץ איפאה, אבל באמצעות צבע לדק אפשר להעניק לו מראה הרבה יותר מרשים ממה שניתן לצפות.

דק סינטטי

דקים סינטטיים עשויים משילוב של חומרים סינטטיים, כמו פולימרים שונים, יחד עם שבבי עץ. המראה של סוג הדק הזה הוא דומה מאוד לזה של דק אשר עשוי מעץ, אך ההרכב החומרי שלהם שונה בעקבות הערבוב עם החומרים הסינטטיים. כתוצאה מכך, מתקבל משטח שהוא הרבה יותר עמיד לתנאי מזג אוויר שונים, בניגוד לדק מעץ.
ניתן למצוא בשוק גם דק סינטטי שעשויים רק מחומרים סינטטיים, ללא שילוב עם שבבי עץ, אבל המראה שלהם יראה מעובד יותר. החיסרון העיקרי של דק סינטטי היא העמידות שלו בפני חום, שנחשבת לנמוכה, כך שבקיץ הליכה על דק כזה עשויה להיות לא נוחה. בנוסף, דקים סינטטיים, שאינם צריכים צבע לדק, נחשבים ליקרים יותר מבחינת עלות הרכישה.

צביעת דק

אם רכשתם דק העשוי מעץ אורן, אתם ככל הנראה תצטרכו לצבוע אותו באמצעות צבע לדק. הצבע שבו תשתמשו יהיה צריך להיות צבע שמותאם לצביעת עץ. לפני שתתחילו למרוח צבע לדק על הדק שלכם, תצטרכו להכין את המשטח.
ההכנה כוללת בעיקר ניקוי מקדים של הדק מלכלוכים שונים. לאחר מכן, תוכלו לצבוע את הדק. בחירת צבע לדק יכולה להתבצע לפי העדפה אישית. ישנם צבעים שקופים, חצי שקופים ואטומים, כשכל צבע לדק משפיע בצורה אחרת.

תחזוקת דקים

גם דק שעשוי מעץ וגם דק שעשוי מחומרים סינטטיים מצריך תחזוקה. את שני סוגי הדקים הללו יש לנקות מלכלוך באופן קבוע, בהתאם לקצב צבירת הלכלוך. לעומת זאת, תחזוקת דק מעץ מורכבת יותר. באמצעות שמן לעץ תוכלו להעניק תחזוקה איכותית לדק שעשוי מעץ אורן או עץ איפאה. השמן מחלחל אל תוך העץ ומונע ממנו להתבלות במהרה.

התאמה אישית

אתם תוהים איזה דק עדיף לכם, דק מעץ או דק סינטטי? אין תשובה חד משמעית לשאלה הזאת. קיימים כמה סוגים שונים, מכיוון שאנשים רוכשים דק בנסיבות שונות. מי שפחות רואה את עצמו מתעסק בדק ומתחזק אותו ויכול להתפשר על הנראות, יכול לרכוש דק סינטטי. דקים מעץ יתאימו יותר למי שרוצים מראה אותנטי ואיכותי, אך מוכנים “לשלם” על כך בתחזוקה קפדנית.

העגלה שלי
סגור נראה לאחרונה
קטגוריות