חוות דעת עלינו

כל מה שחשוב לדעת על שמן לדק

כל מה שחשוב לדעת על שמן לדק

יש לכם דק מעץ? אז בטח כבר הבנתם שמדובר על משטח שצריך לטפל בו. ללא טיפול יעיל ומוקפד בדק מעץ, הוא עלול לעבור שחיקה, שתבוא לידי ביטוי באיכות העץ, בחוזק שלו וגם בפיגמנטציה. אחד החומרים שיכולים לעזור לכם בתחזוקה נאותה של הדק הוא שמן לדק. שמנים ייעודיים לדק יכולים להעניק לדק שלכם תוחלת חיים ארוכה ומראה נפלא לאורך זמן.

מה חייב לדעת על שמן לדלק לפני שמשתמשים?

לפני שמשתמשים בשמן לדק חשוב מאוד להבין את היתרונות וכיצד הביצוע הנכון ביותר כדי לקבל תוצאות מעולות.

למה זה משמש?

שמן לדק משמש כחומר שיכול לתחזק דקים מעץ וגם לצבוע אותם. דק שעשוי מעץ עשוי להישחק אם לא מטפלים בו. דק נמצא לרוב במקום לא סגור, מחוץ לבתים או למבנים שונים, כך שהוא חשוף לתנאי סביבה משתנים. בין התנאים הללו ניתן למנות טמפרטורות שונות, אור שמש וגשם. תנאי הסביבה הללו יכולים להביא לשחיקה בדק, שבאה לידי ביטוי מבחינה פיזית ומבחינה ויזואלית.

עץ הוא כידוע חומר שעלול להתנפח במגע עם מים, כך שהגשם עשוי להסב לו נזק פיזי. בנוסף, קרני השמש יכולות לגרום לצבע של הדק לדהות. במקום דק איכותי שאפשר לנוע עליו, אתם עשויים למצוא את עצמכם עם משטח בלתי נעים – הן להליכה והן בנראות שלו. שמנים לדק, כפי שניתן למצוא אצל בית מעץ, מאפשרים תחזוקה יעילה ונוחה של הדק שלכם, בלי כאבי ראש מיותרים.

☑️ שירותי ייעוץ וליווי זמינים בשבילכם תמיד.
☑️ ניסיון מוכח של 27 שנים בתחום העץ!
☑️ מחירים אטרקטיבים ללא תחרות
☑️ זמינות גבוה לכל לקוח.
☑️ יחס אישי לכל לקוח.
☑️ תמיד פה בשבילכם לכל עזרה או שאלה
☑️ לקבלת ייעוץ ללא כל התחייבות התקשרו עוד היום:
072-3712551

כל מה שחשוב לדעת על שמן לדק

כיצד עובדים עם שמן לדק?

לא צריך לשמן את הדק באמצעות שמנים לדק יותר מדי פעמים בשנה. למעשה, שמנים לדק יכולים לסייע לנו גם פעמיים בשנה בשימון הדק, כך שאין צורך בהשקעה מתמדת ושוחקת. השלב הראשון לשימון הדק עם שמן לדק הוא ניקוי של הדק. הניקוי הראשוני יתבצע עם מטאטא, ולאחר מכן עם לחץ מים.אחרי שהדק מתייבש, מקבלים דק נקי ללא לכלוכים שיכולים לפגוע בהליך השימון. בשלב הזה מורחים שכבת שמן לדק ראשונה על העץ ומחכים עד שהדק יתייבש. חשוב לפעול לפי הוראות הייצרן, שמציין כמה זמן לוקח לדק להתייבש. בנוסף, חשוב להקפיד על שכבה אחידה. לאחר מכן בצעו שימון שני, באותה הצורה, והמתינו להתייבשות.

היעילות של השמן לדק

שמנים לדק הם חומרים מאוד יעילים. ראשית, טווח ההשפעה שלהם הוא גם מיידי וגם ארוך. כל התהליך אינו נמשך יותר מדי זמן וניתן לבצע אותו אחת לתקופת זמן ארוכה. ישנם דקים שניתן לשמן אפילו באמצעות שמן לדק פעם אחת בשנה.
הפעולה שמתרחשת כאשר מורחים שמנים לדק על העץ היא פעולה של חלחול. השמן חודר דרך העץ ומגיע עד לחלק הפנימי שלו. בכך העץ סופג את השמן ונמנע בלאי שעלול להיווצר במידה ואין תחזוקה הולמת.

ככה בוחרים שמן לדק

שנם הרבה מותגים שונים של שמנים לדק, כך שמוטב לבחור שמן לפי סוג הדק שיש לכם. אם הדק שלכם עבה במיוחד למשל, כדאי לבחור שמן לדקים עם שומניות גבוהה, על מנת שהשמן ייספג בצורה הרבה יותר טובה בתוך הדק עצמו. בנוסף, ניתן לשים לב לתכונות השונות שמציין היצרן. ישנם שמנים שמצטיינים יותר בחיזוק העץ עצמו, בעוד שאחרים מעניקים לו מראה מבריק בצורה טובה יותר.

בצבעים שונים

שמן לדק מאפשר לכם גם לצבוע את הדק שלכם. ישנם שמנים לדק שמגיעים בצבע שקוף ולא משנים את צבע הדק, אך נותנים לו ברק נהדר. ישנם עוד סוגי שמנים שונים לדק, שמגיעים בצבעים שונים. לא מדובר כמובן על כחול או ירוק, אלא על גוונים של צבעי חום, המתאימים לעץ. תוכלו לחפש שמן לדקים בצבע המתאים עבורכם וליהנות מדק יפהפה ורענן.

העגלה שלי
סגור נראה לאחרונה
קטגוריות