חוות דעת עלינו

מה זה דק אורן ומה מיוחד בו

מה זה דק אורן ומה מיוחד בו

דק אורן נחשב לפופולארי ביותר. זו הסיבה שניתן לראות אותו בגינות שונות ברחבי הארץ. מדובר בדק שהפך להיות חלק בלתי נפרד מהאופנה לפני כ – 16 שנים בערך. הדק עשוי מעץ אורן והוא נחשב לאהוב ביותר על נגרים. העובדות הללו הן רק מידע על קצה המזלג בנוגע לעץ הייחודי. בשורות הבאות יוצג בפניכם מידע נרחב אודות העץ הייחודי שכדאי להכיר מקרוב.

המאפיינים של דק אורן

אורן הוא חלק ממשפחת העצים הרכים והמקור שלו הוא בארצות קרות, למשל:

  • סקנדינביה
  • צפון רוסיה ועוד

אפשר לזהות את הדק בקלות בגלל הייחודיות שלו שבאה לידי ביטוי בעיניים אדומות שמופיעות לאורך הלוחות. זו הסיבה שבעקבותיה קוראים לעץ האורן גם עץ אדום. כלומר, RED WOOD. העץ עצמו גדל בטמפרטורה שנמוכה מ – 20 מעלות. כשהוא חי ביער בתנאים מיטיבים עבורו הוא יכול להאריך שנים ולחיות בממוצע כ – 70 שנה. עץ האורן מיובא לארץ כחומר גלם ופה, הוא עובר תהליך מיוחד של הקצעה ושימור בלחץ כדי שניתן יהיה להשתמש בו.

☑️ שירותי ייעוץ וליווי זמינים בשבילכם תמיד.
☑️ ניסיון מוכח של 27 שנים בתחום העץ!
☑️ מחירים אטרקטיבים ללא תחרות
☑️ זמינות גבוה לכל לקוח.
☑️ יחס אישי לכל לקוח.
☑️ תמיד פה בשבילכם לכל עזרה או שאלה
☑️ לקבלת ייעוץ ללא כל התחייבות התקשרו עוד היום:
072-3712551

מה זה דק אורן ומה מיוחד בו

מה זה דק אורן ומה מיוחד בו

היתרונות של דק אורן

הדק הפופולארי קיבל את שמו הטוב בגלל יתרונותיו הרבים. הנה כמה מהבולטים שבהם:

1. יש לו מראה כפרי

עץ האורן נחשב לבעל מראה מחוספס. רבים בוחרים בדק מסוג זה מכיוון שהוא מעניק לחלל הנבחר תחושה כפרית ונעימה.

2. קל להתקנה

אפשר לבצע התקנה של דק אורן די בקלות. שכן, הוא נחשב לעץ שקל לעבוד אתו. הרכות שלו מאפשרת להשתמש בכלים פשוטים, כאלו שלא מצריכים קידוח חזק.

3. ניתן לצביעה

יש מי שמעדיפים להיות מקוריים ולשנות את צבעו המקורי של העץ. ניתן לבצע הליך של צביעה על דק אורן בקלות ובכל צבע שרוצים. מדובר בעניין שייחודי אך ורק לעץ האורן. שכן, אי אפשר לבצע את פעולת הצביעה על עצים מסוגים אחרים (את דק הבמבוק למשל ניתן למרוח אך ורק בשמן שקוף).

מה זה דק אורן ומה מיוחד בו

ההתקנה של דק אורן

העובדה כי מדובר בדק עדין יחסית הופכת את ההתקנה של דק אורן לדורשת תשומת לב ורגישות רבה. שכן, העדינות של העץ מצריכה הקפדה החל משלב הטיפול בקורות ועד שלבי ההתקנה עצמם. זו הסיבה שממליצים בדרך כלל לבצע את ההתקנה של דק מסוג זה תוך ליווי מצד אנשי מקצוע שמכירים את התכונות שלו באופן מעמיק. במצבים שבהם מתבצעת התקנה של דק מסוג זה, יש לבצע את השלבים הבאים בזהירות ויסודיות:

  1. יישור של הקרקע והכנה מוקדמת של היסודות
  2. סידור הניקוז
  3. הנחת קורות היסוד
  4. התקנה סופית של הדק

פרטים חשובים שצריך לדעת לפני בחירה בדק אורן

רגע לפני שיוצאים לבחור קורות עץ מאורן לכל משטח שהוא, חשוב לבדוק כמה “עיניים” יש בכל קורה שמוצגת בפניכם. שכן, העיניים הללו יפות, אך הן גם מחלישות את העץ. שימו לב שאתם בוחרים בקורות שאין בהן יותר מידי עיניים. בנוסף לכך, ראוי לציין כי יש איכויות שונות של דק אורן והן משתנות בהתאם למוצא שלו. בחירה באורן פיני למשל, נחשבת לאיכותית ביותר, בזמן שדק האורן הישראלי והסיבירי נחשבים לפחות איכותיים.

לסיום

עד כאן כל המידע המקיף אודות דק אורן שאפשר לכם לדעת מדוע הוא פופולארי כל כך. בשלב זה, כשידועים לכם כל הפרטים אודות הדק המדובר והייחודיות שלו, נותר לכם רק לבדוק איזה סוג של דק אורן אתם רוצים ומה המידות של המשטח שבו תתבצע ההתקנה.

העגלה שלי
סגור נראה לאחרונה
קטגוריות